divendres, 25 de març del 2011

Tens pupa ? Per què ?

El Julià ja fa un temps que comença a preguntar per què contínuament. Moltes vegades em deixa descol.locat, perque ni jo mateix sé el per què de les coses. I d´altres, la resposta que li pugui donar és difícil que a la seva edat la pugui entendre. Però moltes altres vegades la pregunta és divertida i em fa riure.

Fa un mes em van operar. Res greu, tot i que la recuperació ha sigut més lenta del que en principi esperava. I el Julià també es preguntava per què estava fent repòs i per què tenia una "pupa". I m´hi volia fer un petó, perque és el que li fem a ell quan s´ha fet mal. El primer cop que em va dir "Papa, tens pupa ? Per què ?", vaig reflexionar molt sobre la pregunta. La meva era una "pupa" sense importància, que amb cirurgia s´arreglava. Però darrerament, en l´últim any o any i mig, he conegut molts casos de gent que ha patit una "pupa" molt més greu que la meva. Una malaltia que, en molts casos, no ha tingut remei. Si començo a comptar, en un any i mig he conegut unes vuit o deu persones que han mort de càncer. Amb la majoria no hi tenia una relació molt fluida i em tocaven molt de lluny, però eren de la meva generació i, poc o molt, et toca. D´altres eren més grans, però no prou perquè ens haguessin de deixar tan aviat. La mort que més he sentit, i amb diferència, és la de la Pili, ja en vaig parlar en un altre post.

Quan vaig "patir" aquesta malaltia més d´aprop va ser quan li van detectar al pare. Però ell va tenir la sort que molts altres no han tingut. Ara ha fet 11 anys que el van operar i porta una vida completament normal.
Però sobre aquest tema hi ha molts "per què" que no tenen resposta. Per què tants casos ? Per què tan joves ? Per què tan fulminants ?

Sempre he sentit a dir que tota la vida hi ha hagut casos de càncer, però que ara la gent viu més anys i per això en surten tants. Doncs no, a mi no m´enganyen, ara n´hi ha molts més, de casos. Moltíssims més. Per què ?

2 comentaris:

Sergi ha dit...

Bona pregunta! I em sembla que difícil resposta...però com deia aquell: Reflexionem~hi!
Jo també en porto molts aquest any, però ja no sé si és com quan estàs embarassada que només veus embarassades!
Una abraçada
Lali

Tinet ha dit...

No crec que sigui el mateix que quan estàs embarassada. Quan va néixer el Julià jo també veia nadons a tot arreu. Conec molts més casos ara que fa vint anys, hi ha d´haver un per què, però ningú el sap. Una abraçada per tota la familia