dimarts, 2 d’octubre del 2012

Mòbils

Fa un temps vaig escriure un post sobre l´ús que fa la gent del mòbil. Comentava que el faig servir poc, tot i que sempre el porto a sobre, i que un dia que no el vaig agafar per anar a la farmàcia (vaig haver d´anar al Pont de Vilomara), resulta que s´havia de trucar a un número i vaig haver d´esperar que vingués algú altre per poder trucar. Conclusió: va bé portar el mòbil a sobre
Fa uns dies, prenent un refresc en una terrassa amb el Julià, a la taula del costat hi havia tres nois, cadascú rementant el seu mòbil, i el Julià em va dir: "Papa, per què no es parlen ?". Vaig posar aquest comentari al facebook, i un va comentar que un cambrer li va dir que moltes parelles anaven a sopar i es passaven el sopar cadascú amb el seu mòbil sense dirigir-se la paraula. No ho puc entendre, per molt que m´hi esforci.
Això no passa només amb parelles, sino també amb colles d´amics. Jo mateix vaig haver de dir-li a un amb qui compartia una cervesa que si en tenia per molt ja quedariem un altre dia. El problema de tot això és que no són casos aïllats, es veu a tot arreu.
Cadascú pot fer amb el seu mòbil el que vulgui, evidentment. A mi no m´agrada gens enviar missatges ni whatsaps o com collons s´escrigui. Si algú em vol fer una pregunta que requereix una sola resposta, d´acord, ho pots fer amb un missatge, però m´emprenya molt que algú comenci una conversa amb un missatge i això derivi en una llarga conversa mitjançant missatges. La gent que em coneix ja ho sap i si vol conversar amb mi em truca.
Si em torno a trobar compartint taula amb algú que està "conversant" amb algú que no hi és li diré: "Escolta, per què no quedes amb ell ?" El problema és que si queda amb "ell" potser "conversarà" amb algú altre que no hi és.